Hoi allemaal, mijn naam is Nelo, woon in Portugal en heb sinds vorig jaar oktober een felrode '71 2-deurs B 1.1 gekocht voor restauratie. Wil hier in het zuiden des Europa een garage opzetten en de B is de eerste auto die binnen kwam. Hij kwam met een 1.1 45pk blokje waarvan een zuiger het niet meer naar z'n zin had in het blok. Was wel mooi om blikje uit elkaar te halen en te zien hoe het er uitziet van binnen. Tijdje later een 1.1S op de kop getikt.
Heb eigenlijk de hoop een ander blokje erin te zetten maar de portugese wet is gecompliceerd (en duur) als het op modificaties aan komt. Enkel een speciale keuring ter controle is het minste...ze gaan zover als de BPM berekenen en ineens wordt ie ook weer wegenbelasting plichtig..afijn. We zullen zien.
Heb al hoop gelezen die mij helpt met de restauratie..denk aan deuren verwijderen

om bij de spatborden te komen.
Onderdelen zijn ook stuk goedkoper in NL. Gelukkig woont mijn broertje er nog

en heb ik hier een oom die wekelijks naar NL truckert dus kan die mooi spullen meenemen voor nop!
Langzaam aan wil ik hem steeds meer voor mezelf houden..nu nog even vrouwtje overtuigen. We zullen zien..
Hoop hier nog veel meer te kunnen leren.