Holland Kadett B Club Forum
29 April 2024, 12:01:26 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 15   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 03-61-RD / Joyride 3  (gelezen 144536 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #150 Gepost op: 25 Februari 2018, 23:27:57 »

http://www.krause-rennsporttechnik.de/shop/Motorenbereich/OHV/Wasserkreislauf/Wassertemperaturfuehler-alte-Ausfuehrung-Kadett-B?source=2&refertype=1&referid=100


hier de tempsensor b kadett 
Gelogd
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #151 Gepost op: 27 Februari 2018, 21:27:06 »

Marco, bedankt voor de link.

Verder ben ik vandaag naar de garage geweest. Afstellen met een lopende motor. Stationair loopt ze tussen de 700-800 omwentelingen per minuut. dus lekker laag. Eerst met stilstaande motor voor gesteld. Hierna gestart. wat was dat al een verschil in geluid en geschud. De afstelling gecontroleerd met draaiende motor en dit voelde goed aan. Het spatten viel me heel erg mee. Eigenlijk had ik geen spatscherm nodig. Jammer genoeg geen kans gezien om iets te doen aan beeldmateriaal. Nadat ik de garage verlaten had merkte ik dat de wagen iets meer pit heeft. Het wordt steeds meer een Joyride  Grijns.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #152 Gepost op: 02 Maart 2018, 22:40:44 »

Zoals beloofd nog een foto van mijn sleepogen.

Groet, Willem
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #153 Gepost op: 26 Maart 2018, 20:52:23 »

Intussen weer het een en ander gedaan aan mijn Kadett-je.

- Trekhaak is geplaatst. Zie ook http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,12975.msg35841/topicseen.html#msg35841 voor mijn belevenissen en struikelblokken met het onderbouwen.
- Start gemaakt met een stuurhoes.
- Sleepoog gemonteerd. deze zit tussen de bumpersteun en reactiestang.
- Denken aan een Velleman kit. Hier heb ik al vaak overgelezen, hier op het forum, maar ook in andere fora.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #154 Gepost op: 27 Maart 2018, 21:17:40 »

Mijn kadettje dient nog twee keer gekeurd te worden. 15 mei is de dag dat ze een verse keuring moet hebben. IVM vakantie gaat ze op 10 april ter keuring. Vanavond even bij de garage langs geweest en met keurings ogen eronder laten kijken. Het enige wat hij gevonden had was dat de rubbers om de fuseekogels misschien vervangen moeten worden.

Verder geen vergaande roest op de dragende delen. Even tussen het wiel en spatbord naar de A stijl gekeken, deze zien er ook keurig uit. Wel heb ik een paar stukken in het plaatwerk gevonden, waar ik behoorlijk wat aandacht aan zal moeten besteden.

Ook de vooras zal aangepakt moeten worden. Hier heb ik er een in onderdelen liggen, dus deze ga ik na mijn vakantie rustig opknappen. De PU bussen zijn ook al aanwezig.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 1209


Bekijk profiel
« Antwoord #155 Gepost op: 28 Maart 2018, 09:12:47 »

Hoi Willem,

Het ziet er allemaal goed uit!

- Denken aan een Velleman kit. Hier heb ik al vaak overgelezen, hier op het forum, maar ook in andere fora.

Ik heb ook jaren lang rondgereden met een Velleman kit ertussen en dit is me goed bevallen. De kadett startte altijd erg goed en het afstellen van de puntjes heb ik daarna niet meer gedaan. Hoeveel kilometer ik er precies mee gereden heb weet ik even niet meer maar volgens mij wel iets van 20.000, daarna heb ik deze kadett verkocht.

Velleman K2543



Groeten Olaf
Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #156 Gepost op: 28 Maart 2018, 19:42:11 »

Ik rij nu al 2 jaar dagelijks rond met de Velleman kit, heb de contaktpuntjes al 2 jaar niet meer hoeven af te stellen en zien er nog steeds als nieuw uit.
De motor start altijd in één keer winter en zomer.

Het enigste waar je op moet letten bij het aansluiten is dat je de voeding niet van de bobine af haalt, de meeste Kadettjes word de bobine namelijk gevoed door de 9-volt doorzichtige weerstands kabel, dit is te weinig voor de Velleman, de 12-volt voeding pak je van het contact(slot).
De Velleman kit is een super goede optie voor de Kadett, wil persoonlijk niet anders meer.

Groetjes Martin.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #157 Gepost op: 02 April 2018, 21:59:30 »

Doordat ik eens in de zoveel tijd toch nog een onregelmatige loop had, heb ik de verdeler kap eens verwijderd. Op de rotor zag ik wat brandvlekken. Deze weggeschuurd. In de verdeelkap was niets te zien. Ook met het schuurpapiertje tussen de contact puntjes doorgehaald. En wederom weer een rustigere loop.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #158 Gepost op: 08 April 2018, 19:19:21 »

Mijn Kadettje loopt weer onregelmatig  Verbaasd. Al een stuk zonder tankdop gereden. Geen resultaat. De motor houdt nu in op het moment van op en terugschakelen. Bij het afremmen valt ze helemaal weg. Thuis gekomen de basis instellingen ingesteld, maar geen resultaat. Nu maar weer aan de acculader. Kijken wat dit gaat brengen. Morgen avond mag ze naar de garage, dinsdag wordt ze gekeurd. Hier verwacht ik niet veel problemen.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #159 Gepost op: 11 April 2018, 20:09:29 »

Vandaag het Kadettje weer opgehaald bij de garage. Ze is niet gekeurd. Wel een waslijst aan ( kleine ) punten, waar naar gekeken dient te worden. Dus de komende 1 1/2 week hopen dat het lekker droog blijft. De gevonden punten zijn gelukkig geen plekken aan de dragende delen. Het meeste kan ik zelf verhelpen. Een paar dingen laat ik aan de garage over.

Vanavond maar eens een onderdelen lijstje maken.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
Robbin
Jr. Member
**
Berichten: 67



Bekijk profiel
« Antwoord #160 Gepost op: 11 April 2018, 20:18:25 »

Mijn Kadettje loopt weer onregelmatig  Verbaasd. Al een stuk zonder tankdop gereden. Geen resultaat. De motor houdt nu in op het moment van op en terugschakelen. Bij het afremmen valt ze helemaal weg. Thuis gekomen de basis instellingen ingesteld, maar geen resultaat. Nu maar weer aan de acculader. Kijken wat dit gaat brengen. Morgen avond mag ze naar de garage, dinsdag wordt ze gekeurd. Hier verwacht ik niet veel problemen.

Groet, Willem.

Heb je toevallig geen lekkende rembekrachtiger (als je die hebt) als die lek zijn gaat je motoer nl ook beroerder lopen en al helemaal als je remt.
Groet,
Robbin
Gelogd

Een Kadett heeft geen roest, enkel dikke patina.
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #161 Gepost op: 11 April 2018, 20:50:38 »

Hoe omschrijf ik dit het beste  Lachen. Daar er geen rem bekrachtiger in mijn Kadettje zit, kan dez ook niet lekken. Toch fijn dat je meedenkt.

Momenteel zit ik er aan te denken om mijn carburateur nog een grondig schoon te maken. Maandag avond even aan de carburateur aan het stellen geweest. En een sproeier eruit gehad, hier zat nog wat rubberen pakking aan vast, terwijl ik dacht dat ik hem toch goed had schoongemaakt. Misschien eens in een ultrasoonbad?

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #162 Gepost op: 12 April 2018, 21:03:31 »

Vandaag maar een gaan sleutelen aan mijn carburateur. Gezien dat ik er weer een vuiltje uitgehaald had dacht ik ook de hoofdsproeier maar eens schoonmaken. Dus sproeier eruit. O er zit nog een sproeier meer, dan deze er ook maar uit. Even gezocht op carburateur. Daar een interessant topic gevonden. Wat blijkt nu  Grijns de luchtsproeier (bovenste) en de hoofdsproeier had ik verwisseld bij de schoonmaak. Nu heb ik ze goed geplaatst. Nu kon ik wel afstellen. Morgen maar eens kijken hoe ze zich op een langere rit gedraagt.

Kan het slecht lopen hierdoor veroorzaakt worden?

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #163 Gepost op: 13 April 2018, 07:22:39 »

Wat blijkt nu  Grijns de luchtsproeier (bovenste) en de hoofdsproeier had ik verwisseld bij de schoonmaak. Nu heb ik ze goed geplaatst.
De hoofdsproeier en de luchtsproeier kan je helemaal niet verwisselen, dit past namelijk helemaal niet, de ene sproeier heeft namelijk M6 schroefdraad en de andere M5 schroefdraad  Grijns

Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #164 Gepost op: 13 April 2018, 07:48:51 »

Nog even ter aanvulling van het schoonmaken van jou carburateur.
Aan de voet van jou carburateur zit het gasklephuis, dit is die schijf van ongeveer een centimeter dik waar een grote ronde klep in zit, als je de klep open doet zie je een aantal hele kleine gaatjes zitten, deze moet je goed schoonmaken, WD40 in de gaatjes spuiten en dan lucht via de gaten die aan de bovenkant van het gasklephuis zitten lucht in spuiten, wanneer deze schoon is zie je goed dat de WD40 uit de kleine gaatjes spuit.
Als er namelijk vloeibare pakking is gebruikt tussen de dikke isolator pakking dan zitten deze gaatjes gegarandeerd dicht en loopt de motor heel slecht.

Naast de luchtsproeier zie je nog een platte messing sproeier zitten met een gaatje en een ingeslagen nummer, deze kan je er niet uitdraaien, deze moet ook heel goed schoon zijn, ook weer WD40 in spuiten en lucht inspuiten, je kan dan goed zien of deze open is.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Pagina's: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 15   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines