Holland Kadett B Club Forum
25 Juni 2026, 16:04:18 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: projectje kadett caravan  (gelezen 59955 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
roger H
Gast
« Antwoord #30 Gepost op: 14 Maart 2011, 22:40:21 »

heb vandaag weer iets gedaan, maar ben niet zo blij  Huilen
ik heb BV de zijde van het voorscherm daar waar de deur voor komt, al met grondlak gespoten.
nu kwammen me daar een soort van velletjes op. net als of het aant vervellen is.
zo ziet het teminste uit.
ik kon het er zo vanaf vrijven. 

nu had ik deze plekjes weer opgescheurd,en weer proberen te spuiten,maar toen kwammen ze weer hier en daar terug.
ik dacht dat er nog iets op zouw zitten, waar de lak niet op pakt, maar dit is schijnbaar niet zo.
ik heb het helmaal blank gemaakt,toen menie erop. daarna heb ik het goed geschuurd,en met luchtpistool afgespoten, daarna goed ontvet en toen gespoten.

naar een paar keer de plekken weer opgeschuurd te hebben, is het toch nog goed gekomen.
maar nu heb ik het zelvde met de keienvanger, daar had ik de het vlakke gedeelte achter de gril gewoon met grondlak gespoten,en de voorkant van de keienvanger eerst met filler, om de kleine oneffe heden op te vullen. maar ook hier kwam ik dit probleem tegen.

ik ga morgen maar eens kijken hoe dit kan,en schuur maar eens licht alles op.

groetjes
roger H
Gast
« Antwoord #31 Gepost op: 14 Maart 2011, 23:11:10 »

oke,
maar het rare is dat het niet overal is, het zijn mar kleine plekjes die zo gaan rimpelen.
maar ik neem aan dat ik de laag menie ook eerst helemaal glad moet schuren, en daarna een laagje spuitplamuur ( filler) erop spuiten, en dan met fijn schuur papier even opschuren, en dan pas de grondlak erop moet spuiten.
want doe eerst op de geplamuurde vlakke ( en ook de niet geplamuurde vlakke) eerst de spuitplamuur, en daarna even ligt opschuren en dan de grondlak erop.
daarna wordt hij naderhand,weer ligt opgeschuurd en dan komt de orginele lak erop.
Jinx
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #32 Gepost op: 15 Maart 2011, 00:15:34 »

Mijn menie wordt helemaal terug zacht als ik er 2K spul op spuit, dus de eerste laagjes moeten heel dun zijn of hij trekt weer blaasjes. Eens er een goede laag is die volledig is uitgehad, lichtjes opschuren en het zou niet meer mogen gebeuren.
(tenzij de menie lost natuurlijk... maar zo ver ben ik niet gevorderd dus zou het niet weten)

wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #33 Gepost op: 15 Maart 2011, 07:43:08 »

1k lak ( menie) en 2k lak verdragen elkaar niet, er is in de verfhandel een primer die deze twee laksoorten van elkaar scheidt en dan kun je wel 2k lak gebruiken.

Dus eerst die primer ( ik geloof dat het sealing heet of zo iets) en dan verder afwerken.

Succes Fred uut Huessen.
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #34 Gepost op: 15 Maart 2011, 09:18:07 »

zie hier bijv.
http://www.schilderjeschip.nl/media/upload/file/EPIFANES_MULTI_MARINE_PRIMER.pdf

RLS van Owatrol (owatrol/loodmenie mengsel, uit de handel) kan volgens de fabrikant na 48 uur drogen (20 graden) met 2K-verven over gespoten worden.
Op kleur gemengde verf in spuitbus op thinner-basis kan volgens leverancier met 2-K blanke lak over gespoten worden als de verf droog/aangedroogd is; de natte glans moet weg zijn en de verf
trekt mat weg. (bij mij tot op nu geen problemen hiermee gehad)
Op kleur gemengde verf (watergedragen) volgens spuiterij hetzelfde verhaal als boven.
SprayMax 2-K blanke lak kan over alle laksoorten (Auto-K, Motip, Duplicolor, etc).
Goed navragen bij de leverancier is verstandig (lijkt mij  Knipoog  )

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
roger H
Gast
« Antwoord #35 Gepost op: 15 Maart 2011, 22:00:12 »

bedankt allen, merk dat het niet allemaal zo makkelijk is dan het lijkt Lachen  maar had nog met chris gebeld, en hij zei me ongeveer het zelvde als fred.

Fred, ik heb de nacht ervan wakker gelegen, en heb goed na liggen denken, en wat jij zei had ik vertrouwen in en moest het nog even dubbel horen. Knipoog
maar dat was eigenlijk niet nodig geweest. bedankt het is goed gekomen en gelukt.
ben er wel nog mee bezig.

groetjes
roger H
Gast
« Antwoord #36 Gepost op: 15 Maart 2011, 22:18:59 »

Grijns  wordt een beetje lastig,want de garage is bij mijn ouders thuis zo'n 10min rijden van waar ik woon. dus dat wordt wel ver slaapwandelen Lachen
ook al heb ik er wel vaak zin in om savonds even te gaan kijken of te voelen, en zelfs nog wat te spuiten en of te plamuren Lachen

maar weet nu hoe het moet en kan dus weer met een gerust hart weer verder aan de slag.
nogmaals bedankt.

was wel toevallig he met het bellen  Lachen
roger H
Gast
« Antwoord #37 Gepost op: 19 Maart 2011, 20:08:06 »

ben van de week weer tamelijk opgeschoten.
alles staat nu in de grondlak.
de rechter deur zit er ook weer in, en is van binnen weer compleet.
maandag gaat de voorruit erin,krijg weer een handje hulp Grijns Knipoog

hier weer een paar fotos.

roger H
Gast
« Antwoord #38 Gepost op: 19 Maart 2011, 21:42:25 »

de naden heb ik allemaal met grijze carroserie kit afgekit. des te minder komt het water achter de schermen.
ik heb ook het gat waar de antenne zat dicht.
ik was eerst aan plamuren aant denken,maar dat vind ik niet zo goed. ( als je het nog ooit moet/ wilt loshalen)
en nu hoef je maar de kit los te snijden en je trekt het voorscherm zo los. Knipoog

hoe ga jij het doen?
roger H
Gast
« Antwoord #39 Gepost op: 19 Maart 2011, 22:04:53 »

Lachen daar is over nagedacht Fred  Knipoog

(Stel dat het scherm er ooit weer eraf moet (dat hoop ik niet) dan is het misschien wegens een aanrijding of iets dergelijks.)

is inderdaad ook een goede optie, maar ik hoop dan voor je dat je geen aanrijding krijgt of dat je je kadett over 10 a 20 jaar niet meerin je bezit hebt, voor als er weer ergens roest begint te komen Grijns

roger H
Gast
« Antwoord #40 Gepost op: 19 Maart 2011, 22:19:55 »

oooooooh dan als het zover weer is, heb je zowiezo meer vrije tijd, maar dan is het tempo wel weer iets gezakt met die leeftijd wat je dan hebt berijkt Lachen Knipoog

roger H
Gast
« Antwoord #41 Gepost op: 23 Maart 2011, 00:16:05 »

heb vandaag de knipperlichten en de koplampen, en de gril erop gezet. ook is de voorruit er weer in,maar helaas is de rubber toch iets te slecht en moet ik naderhand een nieuwe erin leggen.

heb alleen 1 vraagie,  ik vind de naat van de motorkap ten opzichte van het linker voorscherm te groot. deze is bij het rechter voorscherm dunner.
nu heb ik 1 grote fout gemaakt, ik had het voorscherm zonder veel te passen eigenlijk te snel al in de kit gezet en erop gemonteerd.
dit ging al niet vanzelf en had er flinke moeite mee, omdat hij niet moo aansloot op alle naden en plekken, heel stom van me maar daar heb ik wel weer van geleerd. dat ik eerst goed moet passen en eerst zo op ongeveer ( zonder kit) erop moet zetten.

ik kreeg het voorscherm gewoon niet beter te zitten zodat de naat bij de motorkap dunner was. Beschaamd Huilen
nu stoort het me toch erg.
kan ik hier nog iets aan doen, of heb ik het goed fout gedaan?

wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #42 Gepost op: 23 Maart 2011, 07:55:26 »

Wellicht even een mooi klosje hout er tegen aan zetten... en dan een paar tikken met een zware hamer (vuistje) om het plaatwerk een beetje om te zetten.

Maar zoals Fred al aangeeft plaats even een paar fototjes...

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
roger H
Gast
« Antwoord #43 Gepost op: 23 Maart 2011, 23:35:16 »

ga even kijken of ik een foto heb anders maak ik morgen wel een paar.

een klosje hout?? Rollende ogen  ik heb hem al vast zitten, en daarbij heb ik me een ongeluk erop geduwd om het een beetje in de richting te krijgen.
maar ik had het uiteraard eerst goed moet passen maarja is nu een beetje laat.

groetjes
roger H
Gast
« Antwoord #44 Gepost op: 24 Maart 2011, 00:03:11 »

heb er 3 gevonden en bewerkt.

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6   Omhoog
  Print  

Ga naar: