Holland Kadett B Club Forum
18 April 2024, 01:16:00 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 15   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 03-61-RD / Joyride 3  (gelezen 144328 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #45 Gepost op: 26 Augustus 2017, 10:52:48 »

Ha, ik had al zo'n gevoel dat als het lijkt dat ze vast zitten, het goed is. Van morgen van schoonvader een zooitje auto gereedschap gekregen. Zijn idee was dat er dan toch nog iemand er iets aan heeft. Gerard bedankt, hier kan ik iets mee  Lachebek.

Nu nog even de laatste kleppen inslijpen.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #46 Gepost op: 31 Augustus 2017, 22:00:32 »

Vandaag weer eens wat aan de motor gedaan. Kleppen weer in de kop gezet, waterpomp schoongemaakt, gespoten en gemonteerd. Na het schoonmaken, lees verwijderen van de roet aanslag op de zuigers, ook het onderblok gespoten. Nu begint het steeds leuker te worden  Grijns. Als morgen de rest van de pakkingen binnen zijn kan ik weer verder met het opbouwen van de motor. Hierbij zal ik ook weer de nodige foto's maken.

https://myalbum.com/album/jxZKVDdZkWx0

Misschien zaterdag de wagen naar huis halen om de motorruimte aan te pakken. Hier is nog wat vliegroest te zien. Dit wil ik verwijderen en spuiten. Hierna kan de motor eindelijk in de wagen getakeld worden.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #47 Gepost op: 01 September 2017, 06:15:36 »

Goed bezig Willem, en leuk om te zien dat jou zoon mee aan het helpen is, dat motortje gaat straks weer mooi lopen.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #48 Gepost op: 02 September 2017, 20:39:23 »

Oepsie, onbedoeld een slotje geplaatst. Maar weer verwijderd.

Vandaag weer lekker aan het blokje gesleuteld. Deze keer samen met mijn dochter, ook zij genoot van het sleutelen.  Lachebek. Zij heeft de kop voor de helft aangetrokken.

Doordat het blok gedeeltelijk gedemonteerd was toen ik hem opgehaald ben ik een paar dingetjes vergeten. Gelukkig heb ik een hotlinetje waar ik vragen kan stellen en wie veel foto's heeft. Martin wederom fijn dat je zo behulpzaam bent.

Morgen misschien de rest van de wagen naar huis halen. Hier dient in de motorruimte wat schoongemaakt en van roest ontdaan worden. De accu plaatsen en misschien het blok erin hangen  Rollende ogen. Starten zal nog niet lukken. Maar het electrisch systeem kan al wel getest worden.

Is het verstandig om de tank een keer te spoelen? Mijn vermoeden is dat deze leeg is.

https://myalbum.com/album/jxZKVDdZkWx0

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #49 Gepost op: 03 September 2017, 15:01:10 »

Vandaag de wagen naar mijn huis adres gebracht. Even met een sleepband achter de bus. In de motorruimte de banden verwijderd. De kachel losgemaakt, schoon geblazen en weer gemonteerd. Hier zat wat blad tussen. Vanmorgen dacht ik even het motortje erin te kunnen hangen, maar helaas geen passende koppeling  Huilen. Misschien nog aan mijn reserve motor? Wel de startmotor geplaatst, kleppen gesteld, inlaatspruitstuk gemonteerd, en de o-ring tussen het spruitstuk en de carburateur. Ben vergeten om hem te meten. Morgen avond de versnellingsbak maar eens een wasbeurt geven, staart monteren en pook passen. Als alles goed past en ik een koppeling met drukgroep heb, woensdag de motor erin? Anders woensdag weer terug naar mijn opslag en na volgend weekend weer ophalen. Het is niet anders.

Vrijdag bij de garage een nieuwe accu mee genomen. Net de accu erin en de polen erop. In de auto, niks, contact op II, weer niks, Van alle electra werkt 0. Zou er een onderbreker tussen zitten? Er heeft een extra zuil ingezeten, waar een moderne radio en boxen ingebouwd zijn, hier zit ook een mono stabiele schakelaar. Wie heeft hier ideeën over?

https://myalbum.com/album/jxZKVDdZkWx0

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #50 Gepost op: 03 September 2017, 15:46:35 »

de plus van de kabelboom loopt via de startmotor. dit is een zwak punt van de kabelboom dus die kan je als eerst controleren.

EDIT: op de foto's zie ik een waar oerwoud aan extra kabels. er hoort eigenlijk aleen een dikke kabel van de pluspool naar de startmotor te lopen. dus ik zou eerst maar eens aan de hand van het schema de kabelboom herstellen.
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #51 Gepost op: 03 September 2017, 20:30:07 »

Op de foto's zie ik een waar oerwoud aan extra kabels. er hoort eigenlijk aleen een dikke kabel van de pluspool naar de startmotor te lopen. dus ik zou eerst maar eens aan de hand van het schema de kabelboom herstellen.
Wow ik schrik ook van al die warboel van extra kabels met zekeringen.
Zoals Jeroen al zegt, eerst heel de kabelboom even uitpluizen en alle overtollige kabels alsjeblieft weg halen, het zou sonde zijn als de auto straks affikt door een kortsluiting.

Kijk ook even de 6 antieke stenen zekeringen na, deze staan er om bekend dat deze slecht contact maken, dus even de klem ijzertjes waar de zekeringen in zitten even goed blank schuren en een likje vazeline (niet te veel) aan doen.
Als de zekeringen slecht contact maken start de auto niet.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #52 Gepost op: 03 September 2017, 20:54:13 »

De extra draden zijn al van de plus los gemaakt, inderdaad is het beter om die extra spaghetti te verwijderen. Ook zal ik een goede draad doorvoer moeten maken. De stroomdraden lopen door een gat in het schutbord zonder tule of andere bescherming. Volgens mij is dit ook een lekpunt. Zal morgen eens wat close ups maken van het schutbord en de rest van de motorruimte. De mistlampen gaan er voorlopig vanaf. Eventueel zal ik ze in de toekomst plaatsen op een originelere manier, met reproductie beugels. Vanavond de wagen nog even uit gezogen. In de bodem zitten een paar gaten, maar voor zover ik het van boven af heb kunnen zien niets wat ernstig is. De kofferbak verdient ook een nieuwe laag verf. Eerst maar eens een koppelingsplaat en drukgroep zien te scoren en de motor aan de praat zien te krijgen, zodat ze niet elke keer gesleept hoeft te worden.  Knipoog. Is er trouwens iemand die een sleep voorziening gemaakt heeft aan de voorzijde? Ik las in mijn gebruikers handleiding dat er gesleept kan worden aan de voorbumper  Verbaasd. Aan de achterzijde wil ik een trekhaak monteren dus dat is een goede voorziening. De trekhaak zat ook bij de onderdelen van de Kadett.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
KEESMAAS
Full Member
***
Berichten: 165


Bekijk profiel
« Antwoord #53 Gepost op: 03 September 2017, 23:04:44 »

Ik zou maar niet aan de voorbumper slepen je moet de strop om de vooras doen anders trek je de bumper krom.
Gelogd

eens een kadett altijd een kadett
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #54 Gepost op: 03 September 2017, 23:33:12 »

Dat heb ik ook gedaan  Grijns. Aan de voorbumper leek mij in ieder geval geen optie. Daarom ook de vraag voor een sleep voorziening.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 1209


Bekijk profiel
« Antwoord #55 Gepost op: 04 September 2017, 06:27:55 »

Dat heb ik ook gedaan  Grijns. Aan de voorbumper leek mij in ieder geval geen optie. Daarom ook de vraag voor een sleep voorziening.

Groet, Willem.

Ik heb voor de B-kadett een sleepoog gemaakt dat aan de voorkant onder de bumper gemonteerd wordt. Ik zal er eens een foto van maken binnenkort.

Groeten Olaf
Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #56 Gepost op: 05 September 2017, 20:18:33 »

Gisteren en vandaag een paar kleine, maar belangrijke dingen aan de Joyride 3 gedaan. Oliefilter geplaatst, 15W40 olie (minerale van de action) erin. 2,75 liter. Deze wil ik na 500 km weer aflaten om vervolgens een iets duurdere olie erin te doen. Ergens op het forum gelezen, dat de duurdere olie beter bestand is tegen insluiten van vocht. Voor het plaatsen van de ontsteking eerst de olie oppompen. Paul heeft een hulpstuk daarvoor meegegeven. Bedankt voor dit hulpstuk, Paul.

Het puntstuk van de versnellingsbak schoon geschrobd met een tandenborstel en wat terpentine, daarna met remmen reiniger ontvet en weer gespoten. Na droging het puntstuk op de versnellingsbak gezet, afgedicht met vloeibare pakking. Kunststof plaatje ben ik niet vergeten  Grijns . Voor het definitief vast schroeven even geprobeerd om te schakelen. En YES het werkt. Bak staat voorlopig in de achteruit versnelling. Dit is makkelijker als de bak aan de motor gemonteerd gaat worden.

Hoe kan ik het oliepeil van mijn versnellingsbak meten?

Aangezien dat we in het weekend de hele oprit nodig hebben gaat ze morgen weer terug naar de stalling. Waarschijnlijk komt ze zondag weer terug om de motor te plaatsen. Ook de spagetti gaat er uit. Geen idee waar het allemaal voor dient. Ik heb al een schema op A3 formaat afgedrukt. Dan kan ik nog iets erbij schrijven.

Er zijn een paar foto's in het album toegevoegd.

https://myalbum.com/album/jxZKVDdZkWx0

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
Giannis86
Sr. Member
****
Berichten: 383


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #57 Gepost op: 06 September 2017, 06:23:30 »

Goed bezig Willem, zo theorem zal je binnenkort de weg op kunnen
Gelogd

1971 Opel Kadett B Coupé F
1970 Opel Kadett B Limousine
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #58 Gepost op: 06 September 2017, 19:45:55 »

lekker bezig!
olie van de bak moet gevuld tot het niveau van de vulplug. eventueel pijlen kan met een stukje draad.
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #59 Gepost op: 06 September 2017, 21:17:53 »

Even een korte update. Vandaag de carrosserie weer terug gebracht naar de opslag. Bij het openen van mijn koffer deksel kwam er water uit de klep gelopen. Oorzaak: geen rubber plaatje bij het slot. Heeft iemand de maten, of een site waar ze te koop zijn?

De oliepomp werkt  Lachebek. Net de schroefmachine erop gezet en laten draaien en in een mum van tijd spatter, spatter, blub, blub en er was een oliestroom. om de ontsteking te monteren moet het blokje op de grond of in de wagen. Ik denk dat het tijdelijk op de grond gaat worden. Dan kan ik waarschijnlijk ook de versnellingsbak monteren.

Nog een kleine tegenslag: het portierraam links is van zijn geleiding gevallen. Een gelukje dat de Joyride niet in de regen hoeft te blijven staan.

Was het maar zover  Grijns dat ze op eigen kracht de weg op kan!!

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 15   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines