Holland Kadett B Club Forum
19 April 2024, 01:34:56 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2] 3 4   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: de krokante kadett (52-91-RN)  (gelezen 45737 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Freek B.
Sr. Member
****
Berichten: 304



Bekijk profiel
« Antwoord #15 Gepost op: 03 November 2016, 10:21:29 »

Mooie basis, zo hard is de mijne helaas lang niet,
Je foto zo van de onderkant is erg hulpzaam, geeft me ene beter overzicht
als op de knieen omhoog kijkend  Grijns Grijns

Waar ik achter ben gekomen is dat de balk waarin de achterste schokbrekers zijn gemonteerd hol is en open langs onder. Deze balk heeft bij deze kadett veel oppervlakteroest. Die balk moet ik bij mijn daily kadettje zeker nog controleren en in de wax zetten.
Gelogd

1973 Kadett b coupé
1971 Kadett b coupé (in onderdelen)
1986 VW T3 Panel Van
1966 Rekord C Coupe
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 03 November 2016, 11:54:18 »

Freek je bent goed bezig Grijns

gr Paul
Gelogd
Freek B.
Sr. Member
****
Berichten: 304



Bekijk profiel
« Antwoord #17 Gepost op: 03 November 2016, 17:23:51 »

zo na een aantal uurtjes vuil werk ligt de bitumenlaag er (grotendeels) af. dit maakt toch weer wat werk zichtbaar.





Ook kan ik nu goed zien wat er ooit al eerder aan gelast is:


en stukken die ooit gelast zijn waarvan ik denk dat ze netter kunnen:
Gelogd

1973 Kadett b coupé
1971 Kadett b coupé (in onderdelen)
1986 VW T3 Panel Van
1966 Rekord C Coupe
pepe72
Full Member
***
Berichten: 243



Bekijk profiel
« Antwoord #18 Gepost op: 04 November 2016, 16:57:29 »

ziet er al een stuk beter uit nu  Grijns
Gelogd
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #19 Gepost op: 04 November 2016, 19:06:57 »

Deze bodem is ook al zo mooi blank geworden. Hoe heb je dat zo vlug voor elkaar gekregen?

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
Freek B.
Sr. Member
****
Berichten: 304



Bekijk profiel
« Antwoord #20 Gepost op: 05 November 2016, 19:32:01 »

Deze bodem is ook al zo mooi blank geworden. Hoe heb je dat zo vlug voor elkaar gekregen?

Groet, Willem.

Hard werken,  Grijns Het is een kwestie van alles proberen. Met een plamuurmes en gasbrander het grootste deel van de bitumen er af prutsen en daarna met de borstelschijf en een slijptol alle overige restjes verwijderen.

Dit is gewoon een klus waar je doorheen moet.
Gelogd

1973 Kadett b coupé
1971 Kadett b coupé (in onderdelen)
1986 VW T3 Panel Van
1966 Rekord C Coupe
Freek B.
Sr. Member
****
Berichten: 304



Bekijk profiel
« Antwoord #21 Gepost op: 09 November 2016, 20:31:19 »

Elke avond een paar uurtjes slijpen en lassen en beetje bij beetje wordt het meer en meer kadett.







Gelogd

1973 Kadett b coupé
1971 Kadett b coupé (in onderdelen)
1986 VW T3 Panel Van
1966 Rekord C Coupe
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #22 Gepost op: 09 November 2016, 20:54:49 »

Dat heb je weer netjes gemaakt Freek, als je zo door gaat is de kadett na de winter klaar  Grijns
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Freek B.
Sr. Member
****
Berichten: 304



Bekijk profiel
« Antwoord #23 Gepost op: 09 November 2016, 21:09:35 »

Heb alleen één probleem. Het is de komende maanden te koud om primer en een anti-steenslag laag te zetten.
al sta ik wel windvrij en droog in mijn schuurtje, er is helaas geen isolatie en/of kachel.

dit is trouwens een probleem waar ik elk jaar mee zit  Droevig

zodra het echt te koud wordt ga ik aan de onderdelen beginnen die ik lekker warm binnen kan opknappen.

Gelogd

1973 Kadett b coupé
1971 Kadett b coupé (in onderdelen)
1986 VW T3 Panel Van
1966 Rekord C Coupe
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #24 Gepost op: 09 November 2016, 21:57:40 »

Heb alleen één probleem. Het is de komende maanden te koud om primer en een anti-steenslag laag te zetten.
al sta ik wel windvrij en droog in mijn schuurtje, er is helaas geen isolatie en/of kachel.
Zit met het zelfde probleem, heb ook nog spuitwerk, schuurtje opwarmen helpt niet, door te veel vocht in de lucht slaat alles wit uit.
Dus ook maar wachten op warmer weer.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Freek B.
Sr. Member
****
Berichten: 304



Bekijk profiel
« Antwoord #25 Gepost op: 11 November 2016, 20:51:43 »

ik wilde vandaag het nieuwe laswerk laten aansluiten op een oude reparatie. Echter kreeg ik de las niet netjes waardoor ik heb besloten om de oude reparatie te verwijderen.

Helaas was de oude wond voorzien van nieuw plaatwerk zonder de oude anti-steenslag te verwijderen. Alles wat zuiver is in de foto heb ik zelf schoon gemaakt.  Geschrokken





Gelogd

1973 Kadett b coupé
1971 Kadett b coupé (in onderdelen)
1986 VW T3 Panel Van
1966 Rekord C Coupe
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #26 Gepost op: 11 November 2016, 20:57:33 »

Ai.... dat is wel een vervelend plekje. Precies waar je achterveer op rust. Even rustig de tijd voor nemen en zorgen dat je de achterbrug weer kunt reconstrueren..
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
Freek B.
Sr. Member
****
Berichten: 304



Bekijk profiel
« Antwoord #27 Gepost op: 15 November 2016, 20:39:00 »

Ai.... dat is wel een vervelend plekje. Precies waar je achterveer op rust. Even rustig de tijd voor nemen en zorgen dat je de achterbrug weer kunt reconstrueren..


Ik heb de roestplek groot genoeg uitgeslepen zodat ik met een inspectie spiegeltje in de balken kon kijken, Gelukkig ging het roest niet verder de balk hierdoor is het nog een eenvoudige reparatie geweest, de andere kant van de auto was hetzelfde verhaal, een oversize deel over de anti-steenslag laag gezet.

Waar ik wel een hekel aan is dat elke oude las met strijkkit is vol gesmeerd, dit spul is lastig weg te halen.

Nog wat sfeerbeelden van de afgelopen dagen:







Gelogd

1973 Kadett b coupé
1971 Kadett b coupé (in onderdelen)
1986 VW T3 Panel Van
1966 Rekord C Coupe
daddyphilipsen
Full Member
***
Berichten: 122


Bekijk profiel
« Antwoord #28 Gepost op: 15 November 2016, 22:19:02 »

Strijkkit haal je heel makkelijk weg met een roterende staalborstel op de kleine flex. En dat niet het kom type maar de rechte. Wel goede oog bescherming dragen want als je een scherpe rand raakt dan vliegen de staaldraadjes je om de oren. Dus voorzichtig er mee zijn.
Gelogd
Freek B.
Sr. Member
****
Berichten: 304



Bekijk profiel
« Antwoord #29 Gepost op: 15 November 2016, 23:14:45 »

Strijkkit haal je heel makkelijk weg met een roterende staalborstel op de kleine flex. En dat niet het kom type maar de rechte. Wel goede oog bescherming dragen want als je een scherpe rand raakt dan vliegen de staaldraadjes je om de oren. Dus voorzichtig er mee zijn.

Ik weet niet wat ze er op gesmeerd hebben maar het smelt met de staalborstel waardoor het koppig blijft zitten

En dat het gevaarlijk is, daar ben ik al wel een keertje achter gekomen. Gelukkig alleen wat "Schaaf" wonden en een trui kunnen weg gooien. Veiligheidsbril en gehoorbescherming draag ik altijd.
Gelogd

1973 Kadett b coupé
1971 Kadett b coupé (in onderdelen)
1986 VW T3 Panel Van
1966 Rekord C Coupe
Pagina's: 1 [2] 3 4   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines