Nu je de kop toch er af hebt liggen is het aan te raden om de kleppen schoon te maken en opnieuw in te slijpen, de kleppen in de oude opel blokjes hebben de neiging om in te branden door alle moderne benzine's van tegenwoordig, als je de kleppen zelf weer inlslijpt in de klepzetel dichten deze weer 100% af en loopt het motor te weer als nieuw.
Weet niet of je dit zelf durft te doen, hier een paar foto's hoe je zoiets moet doen.
Neem een lijmtang en slijp het einde vlak, boor er nu een gat in van 12mm, je kan deze nu gebruiken om de kleppen los te halen.

Draai de klem aan en geef een klein tikje met een hamer, de schoteltjes komen nu los en kan je er gemakkelijk uithalen met een magneet.


Leg alle kleppen met veren op volgorde zoals je ze er uit haalt, deze moeten weer op de zelfde plaats terug.
De klep in een boormachine zetten en heel goed schoon te krijgen met een botte schroevendraaier en wat WD40 met scotch bright.

Dan de kleppen inslijpen in de klepvoering, de klepschuurpasta bestaat uit grof en fijn pasta, dit spul is heel erg droog dus eerst even een papje maken met wat Brabantse zever
De rand van de klep insmeren met het papje van grove slijppasta.

Dan olie aan de klepsteel doen.

Dan de klep in de klepzitting duwen, en met het zuignapje-houtje draaiende bewegingen maken, klep schoon maken en het zelfde doen met de fijne slijpppasta.

Op de klep en de klepzitting is nu een dof gekleurde rand te zien, deze zijn nu mooi op elkaar ingeslepen.


Alles nu goed schoon maken zodat er geen slijp pasta meer op zit, de klepsteel insmeren met een dun laagje olie.
De kleppen weer in omgekeerde volgorde terug monteren en je bent klaar.
Groetjes Martin.