Holland Kadett B Club Forum
31 Mei 2026, 17:19:42 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 7   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: '73 Kadett-b Coupé 1.1  (gelezen 130479 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #30 Gepost op: 01 Juni 2007, 17:53:03 »

Citaat
 Dit zijn Lackauflaub rubbers. Deze kun je nieuw bestellen bij diverse leveranciers. In het midden zit geen gaatje, dus de rubbers sluiten volledig af. Als jij ze dicht wil maken, mag dat. Ze hebben geen functie meer

Lackauslauf?  oder Lackablauf?

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Jinx
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #31 Gepost op: 01 Juni 2007, 17:53:00 »

letterlijk vertaald, lak afloop rubbers?

dompelbaden veronderstel ik dan...

ik zal er waarschijnlijk 1tje open laten voor als ik ooit water in de kofferbak heb. das makkelijker. Maar de rest maak ik (als ik de plaat moet vervangen) gewoon dicht.

Jinx
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #32 Gepost op: 11 Juni 2007, 19:55:00 »

M'n auto heeft blijkbaar als originele kleurcode 402. en dat komt (als ik het juist heb) neer op Saharagold M. Heeft er iemand een fototje van een auto in deze kleur?

Chippie
Gast
« Antwoord #33 Gepost op: 11 Juni 2007, 21:04:00 »

Als het goed is, staat er een topic op het forum met alle kleuren erbij...
Jinx
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #34 Gepost op: 11 Juni 2007, 21:41:00 »

heb gezocht en vind niets...
het enige dat getoond wordt is de site van sikkens (of autolakken.nl ). Daar staan wel alle kleurcodes maar geen voorbeeld er van.

ik zal ongetwijfeld nog veel van die kleur tegenkomen als ik begin te schuren. vorige eigenaar heeft z'n werk niet zo goed gedaan met het verdoezelen van de vorige kleur Lachebek

Chippie
Gast
« Antwoord #35 Gepost op: 11 Juni 2007, 21:42:00 »

Ik zal ook even naar het topic zoeken...
Chippie
Gast
« Antwoord #36 Gepost op: 11 Juni 2007, 21:44:00 »

Voila! Knipoog
Even beter zoeken op het forum...

http://www.kadett-b.nl/php/forum/index.php?forumID=10&ID=380
Chippie
Gast
« Antwoord #37 Gepost op: 11 Juni 2007, 21:47:00 »

Hmm, de link wil niet werken..
In ieder geval staat het topic met de kleuren in het gedeelte: rondom de Kadett-B en dan de 2e pagina: kleurcodes
Jinx
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #38 Gepost op: 11 Juni 2007, 22:13:00 »

nu moet ik me schamen...dat had ik dus niet gevonden Droevig

maar ik zie nu goed welke kleur het is. Lekker flashy Lachebek

Chippie
Gast
« Antwoord #39 Gepost op: 12 Juni 2007, 11:35:00 »

Je hoeft je niet te schamen hoor Knipoog
Het is even zoeken en omdat ik dagelijks en vanaf het begin op het forum zit, weet ik ongeveer welke topics er voorbij zijn gekomen..
De kleur is inderdaad lekker flashy
Opelix
Gast
« Antwoord #40 Gepost op: 13 Juni 2007, 06:38:00 »

Hoi jinx ik heb nog een hele hoop van die rubbers liggen hier voor in de kofferbak  .
Chippie
Gast
« Antwoord #41 Gepost op: 13 Juni 2007, 17:53:00 »

Je bedoeld die rubber stoppen zeker?
Ach die kan je overal nog krijgen en kosten bijna niks Knipoog
Opelix
Gast
« Antwoord #42 Gepost op: 15 Juni 2007, 20:00:00 »

idd die bedoel ik .
Jinx
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #43 Gepost op: 20 Augustus 2007, 19:01:00 »

Heb er de laatste tijd nog wat aan verder gewerkt...

ongeveer 4 uur ben'k hier mee bezig geweest: rechter deurpaneel er af en dashboard er uit halen.

achter het rechter deurpaneel: ne plastiek (logisch) vastgeplakt me een echt SMERIG goedje...(niet logisch) echt ongelofelijke vetzakkerij

heeft iemand een idee waarvoor dit stekkertje dient? Ik denk niet dat het origineel is (zal de draad eens moeten volgen)

Het oud radioboxke! kdacht echt, de prutser da da er in heeft gestoke, pff... blijkt dus da da het originele is!  ni te schatten die Opelkes...   Het verwijderen van dit stofnest zorgde er ook voor da'k ipv net niet, net wel aan het laatste clipke kon da't dashboard vasthield.

Stekkerkes van de schakelaars voor licht, ruitewissers & alarmlichten... (is vooral als referentie... ma da maakt ni veel uit, die passen nergens anders anyway)

De tellerplaat in gedemonteerde staat: (dit na een 3,5 tal uren zwoegen, en da ding zit dan vast me 4 kleine clipkes he...)

ah ja... die rommel is IN de auto... ding ligt vol nu :p

Zo ziet het er nu uit...

Zit nu in een iets bredere maar lagere garage dus kan er iets makkelijker in en uit. maar een spit maken zal er niet in zitten (tenzij die spit er voor zorgt dat ik wel in de grotere garage binnen kan. oude stal met poort die naar binnen draait Droevig)

Met de uitlaat die van Ferry komt heb ik alle belangrijke onderdelen die ontbraken er bij. (heb via Chris nog een bijna volledig setje schijfremmen en een rembekrachtiger op de kop getikt) Ik heb enkel de aansluiting tussen de remservo en het inlaatspruitstuk nog hebben ( waarvoor ik ook bij de GT aan het kijken ben,  op kadett sites zijn ze precies niet te vinden)

nu is er nog de kwestie van de einddemper he...

ik ben aan het bekijken hoeveel moeite het zou kosten om een opel GT einddemper te monteren. Het standaard type dan, die heeft een diameter van 42mm dus een verloopbuisje moet lukken. het enige waar ik niet goed uit ben is of er genoeg bodemspeling is om zo'n ding te hangen en of de GT pijp lang genoeg is om onder de auto uit te komen. Als dat niet is zal er nog wat extra kosmetische ingrepen moeten gebeuren ...   Voor de duidelijkheid,  ik heb het over dit type:

iets duurder dan een standaard einddemper maar kan denk ik wel mooi staan , en toch niet overdreven. Als het dit niet is zal het rallye stijl worden (dubbele uitlaat, splitsing net na de einddemper dus dicht bij elkaar) maar die zijn nogal moeilijk te vinden denk ik (tenzij het self-made is)

Dat was het weer even Lachebek

tips en opmerkingen zijn altijd welkom Lachebek

groeten,
David

bcoupe25
Gast
« Antwoord #44 Gepost op: 20 Augustus 2007, 20:11:00 »

ziet er goed uit

ik ben bezig mety ombouw van 1.2 naar 1.6 en komt dan een soort v8 uitlaat systeem onder dat vind ik mooier staan en klinkt ook beter hahah maar ziet er goed uit maar ben nog opzoek naar de toeren teller die jij er wel in hebt zitten
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 7   Omhoog
  Print  

Ga naar: