Holland Kadett B Club Forum
18 April 2026, 15:35:10 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 25   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: mission impossible kadett-B 1969  (gelezen 376516 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
1967Kadett
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #270 Gepost op: 14 Februari 2013, 20:41:38 »

De kadett ziet er geweldig uit! Nog even geduld hebben...
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #271 Gepost op: 16 Juni 2013, 16:41:01 »

Zo het is weer ff een tijdje geleden, maar sinds de voorjaarsrit heeft de kadett nauwlijks gereden.
Dit kwam omdat ik voor de 2e keer binnen 2500km de spanningsregelaar had opgeblazen.
Nou mag een hobby best een beetje geld kosten maar dit werd toch wel wat prijzig.

Ik heb de auto helemaal door laten meten, omdat ik toch bang was dat ik ergens in de bekabeling wellicht een foutje had gemaakt. Dit bleek allemaal in orde.
Wel werd ik erop geattendeerd dat ik er verstandig aan deed om alle massakabels (accu en motor) te vervangen. Deze waren erg oud en konden hierdoor een te grote overgangsweerstand veroorzaken, wat mogelijkerwijs zou kunnen leiden tot het vervroegd inbranden van de relais in de spanningsregelaar.

Van de week heb ik een nieuwe "old look" electronische regelaar van Bosch besteld.
Ik heb eigenlijk liever een relais geschakelde, maarja nu wil ik kunnen rijden dus ben ik maar van mijn geloof afgestapt.....
De generator en regelaar zijn op de testbank uitgetest en dat werkte prima.
Ook op de auto werkt het nu.... gelukkig.

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #272 Gepost op: 16 Juni 2013, 16:54:10 »

Tevens gelijk dit weekend toch even verder gesleuteld en de nieuwe pookhoes gemonteerd.
Deze past weer perfect en scheelt gelijk een hoop herrie in de cabine.

Voorlopig kan ik nu dit seizoen weer lekker rijden en ga ik is rustig verder kijken voor het volgende to-do lijstje:
- distributie ketting, tandwielen en spanner vervangen... deze blijft helaas toch nog steeds rammelen.
- voorwielen volledig laten uitlijnen, de camber, caster en toespoor, dit krijg ik zelf niet helemaal goed en ik weet dat de rijeigenschappen veel beter kunnen dan wat ie nu presteert.
- orgineel pasblokje plaatsen voor de oliedruksensor
- nog wat verbeteringen aan het interieur
- dashbord de ringen rondom de klokken opnieuw laten verchromen
- de plastic strip onder het handschoenenklepje eigenlijk weer in een zilvergrijze kleur spuiten.
- mocht het ooit nog lukken 12" white wall bandje eronder. (zijn helaas wel alleen in diagonaal band te krijgen)

Voor nu gewoon lekker rijden..  Lachen Lachen Cool

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...

apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #273 Gepost op: 16 Juni 2013, 19:14:57 »

Van de week heb ik een nieuwe "old look" electronische regelaar van Bosch besteld.
Hoi Wouter, dat ziet er weer netjes uit, waar kan je ergens die old-look electronische regelaars kopen, zit er namelijk steeds meer aan te denken ook zoiets er op te zetten.

Groetjes Martin.

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #274 Gepost op: 17 Juni 2013, 07:54:37 »

De regelaars zijn vrijwel bij iedere auto electra zaak te bestellen.
Let wel, dit zijn de regelaars voor de gelijkstroom generators.
Orgineel bosch zit in de kadett Bosch 0190 350 049 de electronische vervanger is de bosch F026T02203 14V / 25A
een iets zwaardere regelaar kan ook dat 0190 350 005 daar is de electronische vervanger F026T02204 14V / 30A

Let wel ze zijn niet goedkoop circa 140,-

De electronische regelaar werkt heel stabiel. Dat vindt ik zelf op zich wel een beetje een nadeel.
Op de ingebouwde ampere meter staat de naald nu heel netjes rustig op een constante laadstroom. Enkel met de overgang van stationair naar hogere toeren zie je de regelaar even schakelen.
Bij de ouderwetse relais geschakelde regelaars zie je de ampere meter bij verandering van toerental bijregelen. En dat vond ik wel geinig om te zien...

Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #275 Gepost op: 17 Juni 2013, 11:09:37 »

ze zijn ook te vinden voor minder geld hoor. verder kan je als je een beetje handig bent ook je eigen bosch open slopen en er een kleine regelaar in zetten...

Kadett B L "super" 1968 LPG
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #276 Gepost op: 17 Juni 2013, 11:50:08 »

een electrische regelaar in de oude behuizing bouwen is inderdaad mogelijk.
Het vervangen van de relais lukt helaas niet.

Ik had de regelaar ook wel goedkoper kunnen krijgen (bijv via internet bestellen), maar aangezien het bedrijf de hele bedrading van de kadett heeft doorgemeten en dynamo+regelaar op de testbank hebben getest,heb ik over de prijs maar niet moeilijk gedaan.

Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #277 Gepost op: 17 Juni 2013, 12:07:19 »

een electrische regelaar in de oude behuizing bouwen is inderdaad mogelijk.
Het vervangen van de relais lukt helaas niet.

Ik had de regelaar ook wel goedkoper kunnen krijgen (bijv via internet bestellen), maar aangezien het bedrijf de hele bedrading van de kadett heeft doorgemeten en dynamo+regelaar op de testbank hebben getest,heb ik over de prijs maar niet moeilijk gedaan.

dan zou het inderdaad niet netjes zijn geweest om hem ergens anders te kopen....

Kadett B L "super" 1968 LPG
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #278 Gepost op: 17 Juni 2013, 21:35:28 »

Dat is t Jeroen   Grijns Grijns Grijns

De meeste garages waar ik (het liefst zo min mogelijk....) kom, zijn ook altijd erg enthousiast als je met zo een oud barrel aan komt rijden.
Alle registers worden dan ook opengetrokken om het kadettje weer op de weg te krijgen... dat doen ze dan meestal gewoon voor de lol en brengen daarvoor weinig tot niets in rekening.
Het voordeel is dat als ik dan is gewoon met mijn (heden)dagelijkse auto kom,  ik vrijwel dezelfde goede klanten service krijg en..... er worden geen zaken vervangen/gerepareerd die niet noodzakelijk zijn.
Iets wat je van de meeste "snelle" bandenwisselbedrijven niet kunt zeggen...  Lippen verzegeld Lippen verzegeld

reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #279 Gepost op: 18 Juni 2013, 09:12:52 »

Je somt precies op waarom ik niet graag van garage wissel. Helaas is m'n favoriete stek in mei failliet gegaan...

Ontopic: Heb je nog iets aan die regelaar gehad die ik je per post gestuurd heb? Of is die ook opgeblazen/anderzijds niet levensvatbaar geweest?
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #280 Gepost op: 18 Juni 2013, 14:02:12 »

Ik heb je regelaar nog liggen.
Deze heb ik door de garage ook laten testen... en na wat tlc hebben we die werkend gekregen.
Ik durf hem alleen nog niet in de kadett te zetten want ik zou t zonde vinden om die op te blazen.
Voorlopig eerst maar is kijken hoe de kadett het nu doet met nieuwe massakabels en de electronische regelaar.
Tzt wil ik de plus kabel naar de startmotor ook nog vernieuwen. Dan is het hele electrische circuit in nieuwstaat...

Pas als dat in orde is kan ik voorzichtig weer is een orginele regelaar plaatsen.

wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #281 Gepost op: 31 Augustus 2013, 14:52:06 »

De regelaar werkt tot nu toe nog steeds perfect.
Vanmorgen is de kadett uitgelijnd en dat scheelt wel behoorlijk in de rij-eigenschappen. Die zijn van de kadett niet best, maar ik moet zeggen nu na het goed uitlijnen rijdt dat toch beter.

Wel ben ik nog op zoek naar vulringen om het caster wat aan te passen. Dus als iemand nog een paar 9mm en 3mm vulringen over heeft hor ik het graag  Grijns Grijns.

Ook heb ik eindelijk na lang zoeken een paar hele mooie blauwe voorstoelen met het juiste patroon gevonden.
Dus mijn stoelen zijn nu weer hetzelfde als de achterbank... ziet er toch ff wat netter uit.
De stoelen waren nog in zeer goede staat. Alleen erg vuil.
Een goede schoonmaakbeurt deed wonderen.

Om het zitvlak wat beter te beschermen tegen doorzakken heb ik de veren van de zitting wat strakker geknepen. Ook heb ik een rubber mat tussen de "kanvas" vulling en de veren geplaatst. Hierdoor wordt de zitting nog wat stugger en blijft de kanvas vulling beter behouden.

wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #282 Gepost op: 06 September 2013, 07:47:49 »

Zo.... en de stoeltjes in de kadett  Grijns Grijns

en het afdekplaatje uiteraard ook...

Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #283 Gepost op: 06 September 2013, 08:54:58 »

MOOI!

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #284 Gepost op: 23 September 2013, 12:25:29 »

Zo afgelopen weekend de kadett vast weer klaar gemaakt voor de winterstalling.
Ook de voorwiel afstelling (caster) is nu aangepast met de nieuwe vulringen 3mm voor en 9mm achter.
Ik moet zeggen dit scheelt wel. Je merkt nu dat de kadett bij het uitsturen van een bocht beter meewerkt.
Doordat het stuur nu bij het uitkomen van de bocht als het waren wat meer vanzelf terug gaat in de rechtuit positie.

Wel vervelend is dat ik voor komend voorjaar toch wel weer wat werk aan de winkel hb.
vorige week bij de rit van het oldtimerfestival hoorde ik een harde knal.
En bij nadere inspectie zag ik dat beide achterveren zijn afgebroken...  Boos Boos
Daar moet ik dus van de winter maar een nieuw setje onder gooien..
Ook de rubber stofkapjes van de stuurstangkogels gaan niet door de volgende APK komen.
(Jammer van de NOS rubbertjes die toch behoorlijk verdroogt blijken te zijn.) 

Dus ik hoef mij in iedergeval de komende winter niet te vervelen...

Pagina's: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 25   Omhoog
  Print  

Ga naar: