Holland Kadett B Club Forum
25 November 2025, 21:21:40 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Project Magnetron Kadett B 1.1 1972  (gelezen 69774 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #45 Gepost op: 02 April 2012, 10:55:50 »

Gele koplampen mogen. Moet geel of wit licht zijn.

Veiligheidsriemen zijn niet moeilijk pas te maken: Op de sloop even zoeken naar een wat oudere auto die de katrol ook laag heeft zitten en de bevestigingspunten goeddeels hetzelfde heeft. Vergeet ook niet het apparaat waar je je gesp in klikt mee te nemen.
Misschien zijn er mensen die weten van welke merken ze sowieso passen?
Max
Gast
« Antwoord #46 Gepost op: 02 April 2012, 15:19:30 »

Ik heb nog wel een set vaste riemen liggen (dwz, geen rol, maar zelf dikte instellen). Bij mij worden het vijfpunts dus me oude heb ik niet meer nodig. Laat maar weten als je ze wil hebben.
magnetron
Gast
« Antwoord #47 Gepost op: 02 April 2012, 15:52:15 »

Beste Max,

Als het goed is zijn die niet APK waardig. Ze doen hun werk maar er moet volgens mij een 'katrol' voorin zitten! Ik heb zojuist de achter riemen *die niet verplicht zijn* toch maar netjes opnieuw geinstaleerd dus ik ben nu alleen nog maar opzoek naar de voorste riemen met katrollen.

Groet Magnetron!

reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #48 Gepost op: 02 April 2012, 17:24:53 »

Niet zelf-stellende riemen met een losse gesp - wel driepunts dus - zijn bij mijn weten prima APK-waardig, hoewel ze er niet mooi uit zien. Is de moeite om even bij de keurmeester te checken, maar gezien mijn eigen ervaringen ermee geloof ik niet dat het een punt is.
Paul
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #49 Gepost op: 02 April 2012, 17:30:02 »

http://www.leenapk.nl/article.php?article_id=32

Als ze maar onbeschadigd zijn.
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #50 Gepost op: 02 April 2012, 17:34:30 »

ook een gewone hulpgordel word goedgekeurd in een kadett...

Kadett B L "super" 1968 LPG
Max
Gast
« Antwoord #51 Gepost op: 02 April 2012, 19:04:35 »

Dus nogmaals, ik hoor het wel  Knipoog
magnetron
Gast
« Antwoord #52 Gepost op: 03 April 2012, 09:24:40 »

Hi all, wow bedankt voor de info dacht dat dat verplicht was. Nou, uit alle veiligheid wil ik ze toch netjes hebben. Dus ik ga daar naar opzoek. Bedankt voor het meedenken.

Heren ik kom bij een volgend punt. Rem leidingen. Is er al iemand die dit aan heeft gepakt? word het allemaal maatwerk? of kan ik ze ergens bestellen? en zo ja waar? ik heb al wat zoektochten gedaan maar kom alleen maar op C kadettjes uit!

1 van mijn remleidingen lekt, waar weet ik nog niet maar er ligt wel een plasje onder de auto.
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #53 Gepost op: 03 April 2012, 15:56:26 »

Als je 't aandurft kun je gewoon koperen leiding halen bij een (echte) automaterialenzaak. Hebben vaak koperen leiding op rol en knijpen er zo wartels voor je aan.
Zo heb ik 't met de Station opgelost. Rustig op de juiste plekken buigen en de rubbertjes van de oude leiding er omheen doen op de juiste plekken. Neem je oude leiding mee als voorbeeld, dan is de lengte makkelijk te bepalen. Knipoog
Denk dat je ook zelf snijgereedschap + warteltang kunt kopen, maar dat zal pittig geld kosten.
De leiding naar de achteras kostte volgens mij rond de 18 eu.

Opel-classic-parts heeft ook een leidingenset voor 47eu excl. verzenden. Zoek maar eens op artikelnummer 562004 .
Succes. Lachebek
magnetron
Gast
« Antwoord #54 Gepost op: 04 April 2012, 12:28:49 »

Beste Reusjp,

Top antwoord! toevallig was ik net bij (eurami) plaatselijke auto onderdelen boer.

80 euro (dan moet ik mn oude leidngen meenemen en maken ze ze opmaat nieuw)

Nu is mijn vraag alleen. Hoe moeilijk is dit te demonteren? Vanuit de remklauw losdraaien? (daar zit toch een flexibel deel?) en dan word die van koper?

IS dit alleen voor of lopen er 4 leidingen ook naar achteren? (trommelrem)

Ik ga eens een vraagbaak kopen!!
zomer72
Gast
« Antwoord #55 Gepost op: 04 April 2012, 14:44:43 »

Vraagbaak heb ik voor je liggen...........en nog meer ......... Remleidingensetje van Splendid parts is een goede tip.
Je weet hoe je mij bereiken kunt. Zomer 69
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #56 Gepost op: 04 April 2012, 16:12:15 »

Kijk ook even of je alle leidingen wil vervangen of niet. Het kan zijn dat dat niet nodig is, maar dat is geheel aan jou.
Ik vind 80 euro wel pittig aan de prijs.

De remslangen die blijven. Als het goed is zit er een koppelpunt waar je de remleiding uit kunt draaien waar de slang met een borgplaatje vastzit. Anders zou je niet meer kunnen sturen zonder dat je leiding breekt. Knipoog (Aan de ene kant de remleiding tegenhouden met een steeksleutel, en de wartel aan de andere kant met een steeksleutel losdraaien. Geloof dat je 13 en 10 nodig hebt. Zet ze anders vast even in de kruipolie.)
Mocht de wartel aan de slang vastgeroest zitten, dan moet je rekening houden met het evt. aanschaffen van een nieuwe remslang.

De remslangen voor trommels voor zijn anders dan schijfremmen. Nog iets om rekening mee te houden dus.

Bij mijn weten is de remslang die naar de achteras gaat hetzelfde als de slang die bij schijfremmen vóór hoort.

Mocht je alle leidingen vervangen, bekijk dan ook de slangen even goed. Lachebek

Succes!

P.S.: Je hebt twee korte leidingen vanuit de HRC (hoofdremcilinder) die naar de voorwielen gaan, en één lange leiding voor de achterwielen die via een slangetje overspringt op de achteras en vervolgens splitst. 
magnetron
Gast
« Antwoord #57 Gepost op: 05 April 2012, 16:26:57 »

Top, Dat was incl. nieuw tussen materiaal en in 3 uurtjes klaar. Ik vond het wel netjes klinken zo. Maar wacht zo ie zo nog 1 maand want het is gestopt tot zo ver ik weet.

Heb zojuist de auto even op 2 jacks gehad en eens bekeken. Gezocht naar een eventuele lekkage. Nu zat er een dop los (zeg maar zoon aansluiting die je ook met een wasmachine op een water toevoer schroeft.) (Draaidop) daaruit ontstond de remleiding. Die heb ik vast gedraaid. Alles schoongemaakt en eens kijken of die weer lekt morgen! 

Verder zie ik wel wat uitgedroogde rubbers, A.s. 17e gaat die naar de APK. En dan ben ik benieuwd wat er uitkomt! :

heb even de trommels weer netjes gemaakt:

Reusjep: Bedankt voor je tips!! zo als je kunt lezen wordt het dus even afwachten hoe of wat.
magnetron
Gast
« Antwoord #58 Gepost op: 05 April 2012, 20:33:45 »

Ja we blijven doorgaan! :-)

Shackle wordt gemaakt door een maatje. Zijn er eventueel meer liefhebbers? Dan moeten we maar een leuk prijsje afspreken. Voor de 'bladveer' verlaging!
kadettje73
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #59 Gepost op: 05 April 2012, 23:22:30 »

Ja we blijven doorgaan! :-)

Shackle wordt gemaakt door een maatje. Zijn er eventueel meer liefhebbers? Dan moeten we maar een leuk prijsje afspreken. Voor de 'bladveer' verlaging!

ik had ook van die Shackle gemaakt maar bij mij kwammen ze met het draaien van de wielen tegen de binnenkant van de velg aan, maar nou heb ik ook bredere velgen als jouw denk ik maar let er wel even op Knipoog
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6   Omhoog
  Print  

Ga naar: