Holland Kadett B Club Forum
18 April 2026, 19:05:52 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 23   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Andermans project afmaken  (gelezen 282392 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #195 Gepost op: 08 Maart 2016, 18:06:42 »

dit schakelstaartstuk is van een C-kadett maar enige verschil is dat deze iets langer is (ff als voorbeeld gebruikt) zo kun je de montage ervan zien.
als je de bak een stuk kunt laten zakken moet het met wat kunst en vliegwerk wel lukken om los te krijgen.

mvg Paul

stuur je pb tje terug.
Rondjerijder
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #196 Gepost op: 08 Maart 2016, 18:10:16 »

Met een paar bloedende handen, de kop onder het vet en een paar onchristelijke krachttermen moet mij dat wel lukken.

Uiteindelijk is het allemaal oud ijzer.
Rondjerijder
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #197 Gepost op: 08 Maart 2016, 20:22:02 »

Beantwoord even m'n pb'tje dan kunnen we de handel rond maken. Knipoog

Rondjerijder
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #198 Gepost op: 09 Maart 2016, 13:53:56 »

Ja ja mensen het gaat maar door, op dit moment bezig met het hoofdstuk "Ruitenwisserarm mysterie".
Ik heb fijne vertanding op het bevestigings asje, van de armpjes heb ik één met fijne en één met grove vertanding.
Dus op zoek naar eentje met fijne vertanding, kreeg te horen dat Kadett B alleen de grove vertanding heeft.
Oke dat zal dan wel.
Op de C Kadett van mijn zoon gekeken en daar zaten asjes op met fijne vertanding en armpjes met fijne vertanding.
De zaak leek me opgelost, ik heb dus asjes van een C en moet dus ook die armpjes hebben.
Vandaag eentje van een C Kadett binnen gekregen en wat blijkt, grove vertanding.
Mijn inziens zijn er twee soorten vertanding toegepast op B en C en dat willekeurig door elkaar !?
Wie laat mij het licht zien in deze mysterie.
Ik heb dus nodig een armpje met fijne vertanding.

Rondjerijder
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #199 Gepost op: 09 Maart 2016, 15:54:06 »

Mooi stukje huisvlijt ontdekt.

apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #200 Gepost op: 09 Maart 2016, 17:39:36 »

Hé is dat staartstuk nou gescheurd, of door de midden geslepen en tegen elkaar aan gezet ??

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Rondjerijder
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #201 Gepost op: 09 Maart 2016, 18:05:35 »

Hé is dat staartstuk nou gescheurd, of door de midden geslepen en tegen elkaar aan gezet ??

Gescheurd en met stripjes weer aan elkaar gezet.

ockdet
Hero Member

mijn kadett

Bekijk profiel
« Antwoord #202 Gepost op: 10 Maart 2016, 12:23:46 »

passen de assen  van  een c kadet ook dan  ik heb ook veel ruimte op mijn ruitenwissers en nog een setje assen liggen  wie weet dit
Rondjerijder
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #203 Gepost op: 10 Maart 2016, 19:16:43 »

passen de assen  van  een c kadet ook dan  ik heb ook veel ruimte op mijn ruitenwissers en nog een setje assen liggen  wie weet dit

Geen idee Ockdet, voor mij word het mysterie steeds groter.
Vandaag sprak ik een C Kadett kenner die even keek bij zijn beide C'tjs, hier bleken op beide grove wisserarm tandjes op fijne asjes te zitten.
Schiet mij maar lek, ik weet het echt niet maar Paul [ kinuyakkii ] gaat op onderzoek in z'n centrale magazijn, wellicht schept hij licht in de duisternis.

kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #204 Gepost op: 10 Maart 2016, 19:32:03 »

Taddaaa heb een lichtje ontdekt in het duister........
alle asjes die ik heb(+/- 15setjes) van een B-Kadett hebben fijne vertanding......
alle ruitenwisserarmpjes(+/- 45 stuks) hebben ALLEN grove vertanding......
dit om de verwarring alleen nog maar groter te maken Grijns maar kan zeggen dat het grotendeel van Btjes afkomt en dus ook past

mvg Paul
Rondjerijder
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #205 Gepost op: 10 Maart 2016, 19:46:25 »

Oke, dan timmer ik met een gerust hart de armen er op, dankje Paul voor deze waardevolle informatie. Lachen

Rondjerijder
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #206 Gepost op: 10 Maart 2016, 21:25:21 »

Zo, het armpjes mysterie is opgelost en een staartstuk voor de bak zit er aan te komen.
Ik hoef me dus nergens meer zorgen over te maken en dat is nou net gevaarlijk voor mij, dan komen er ideeën naar boven.
Nou ben ik geen 18 meer en hoef me niet meer zo nodig te bewijzen maar als ik denk aan een 1.1 liter met 50 pk, heb ik toch de neiging om te denken dat het wel wat vlotter mag.
In de C scene worden er monsters van blokken in de machinekamer gelepeld, 200 pk is hier nog niks.
Zo ver wil ik niet gaan vooral als ik bedenk wat er dan allemaal nog moet worden aangepast om het enigszins veilig te houden.
Nou had ik gedacht dat een 75pk wel aardig bij het gewicht van de auto past en daar heeft Opel nou net een mooie 1.6 motortje voor de C Kadett bedacht.
Het plan was dus om dit maar een uit te voeren zonder verdere aanpassingen aan aandrijflijn of remmen.
Scheuren doe ik toch niet met een auto [daar heb ik andere machientjes voor] en denk dat dit wel kan.
Toch gooi ik hier een balletje over op in dit forum, wat denken jullie, is het te doen of haal ik me weer iets doms op de hals.
Graag jullie [technische] mening.

Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #207 Gepost op: 10 Maart 2016, 22:34:35 »

Hallo,

De 1.1 is inderdaad niet heel erg vlot maar er is nog wel ietsjes meer uit te persen, zorg voor een dubbel uitlaatspruitstuk met een goed dikke uitlaat (niet zo'n rietje wat er normaal onder zit) dan gaat het al redelijk. Overstappen naar een 1.2S met diezelfde uitlaat en eventueel een weber carburateur zorgt dat je ongeveer uit kunt komen rond de 70 pk.

De 1.6 inbouwen zal je wel flink wat werk opleveren, dit is een CIH blok (vanaf 1.5 tot 2.4) en die zijn redelijk lang. Als je dit type blok wilt inbouwen zul je sowieso het volgende moeten aanpakken:
- tunnel => de versnellingsbak die bij een ander blok hoort past niet meer dus die moet groter gelast worden
- Voorfront aanpassen zodat de koeler in het front past en niet meer er voor.
- Vooras met schijfremmen is dan wel zo fijn lijkt me want het blok is ook een stuk zwaarder

Voorfront met OHV motor:

Origineel voorfront met CIH motor:

Aangepast voorfront met CIH motor:

Wat je ook zou kunnen doen, maar dit kom je niet veel tegen, is een 1.3 OHC motor uit een Manta 1300. Dan heb je een blok met 75 pk maar toch een redelijk klein motortje. Nadeel is wel dat dit ook erg veel aanpas werk vergt.

Conclusie, het kan wel maar het hangt er van af hoe handig je bent. Flink wat plaatwerkerij komt er wel bij kijken.

Groeten Olaf

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #208 Gepost op: 10 Maart 2016, 22:37:20 »

Nog even een aanvulling, een 1600 OHC uit een Corsa GSI (zelfde opbouw als een 1300):

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Kadett
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #209 Gepost op: 10 Maart 2016, 22:54:37 »

ik ben op zoek naar water slangen voor mijn kadett 12 s weet iemand waar ik een nieuwe set kan bestellen.??

Bvd Bert
Pagina's: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 23   Omhoog
  Print  

Ga naar: