Holland Kadett B Club Forum
18 Februari 2025, 23:07:18 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 15   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 03-61-RD / Joyride 3  (gelezen 164534 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
ockdet
Hero Member

mijn kadett

Bekijk profiel
« Antwoord #120 Gepost op: 01 Februari 2018, 16:55:08 »

als je er een c kadett  tempsensor in zet geeft je meter te weinig aan   .. dus sucses als je nieuwe  wil bestellen   ... krijg je vast de zelfde  

als jij denkt dat het niet werkt maak dan ff proefje met  sensor multiemeter en een weerstand  
19Willem71
Hero Member

De Groene Dame

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #121 Gepost op: 01 Februari 2018, 19:35:25 »

Mijn dynamo had ik al een keer gemeten  Lachebek. Maar op dat moment had ik de toerenteller nog niet aangekoppeld.

- Tevens heb ik mijn dynamosterkte gemeten; 12,3 Volt bij stilstand / motor uit; 12,6 Volt bij stationair draaien en 14,4 Volt bij verhoogd toerental en alle verbruikers aan.

Ik zal in het weekend een nieuwe meting doen.

@ Okdet,
Wat jij daar zegt ben ik dus ook bang voor. En aangezien ik het niet weet, probeer ik hier wat informatie te krijgen. In het weekend zal ik ook hier naar kijken. Waarschijnlijk heb ik nog wel ergens een potmeter liggen.

Groet, Willem.

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
ockdet
Hero Member

mijn kadett

Bekijk profiel
« Antwoord #122 Gepost op: 02 Februari 2018, 07:25:40 »

kan je proberen  evt met een draadgewonden  die er paralel over heen zetten  en dan draaien op goede stand zetten dan kan je de weesrstand meten van de potmater  en evt een vaste weerstand pakken
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #123 Gepost op: 02 Februari 2018, 20:15:13 »

12,3 volt bij stationair is echt te laag. een volle accu in rust is namelijk 12,7 volt. lijkt mij dat je een laadprobleem hebt.
wat voor dynamo zit er op je kadett en wat voor regelaar hangt er aan?(extern/intern, elektronisch/mechanisch)

Kadett B L "super" 1968 LPG
19Willem71
Hero Member

De Groene Dame

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #124 Gepost op: 02 Februari 2018, 23:58:13 »

De dynamo, op de regelaar ( intern?) staat Hugo. Foto's kun je vinden door op mijn link achter Foto's te klikken en dan staan er bijna onderaan een paar foto's van de dynamo, die er nu opzit. Nog geen idee hoeveel ampere deze geeft. De 12,3 volt is overigens bij stilstand motor af. Stationair geeft 12,6 volt. Maar dat is dan ook te weinig.

Het slecht lopen wordt misschien toch veroorzaakt door een vacuum in de tank  Ik weet het niet. En niet door de accu. Daar zal ik dus ook nog eens naar moeten kijken.

Groet, Willem.

apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #125 Gepost op: 03 Februari 2018, 07:25:21 »

Het slecht lopen wordt misschien toch veroorzaakt door een vacuum in de tank  Ik weet het niet. En niet door de accu. Daar zal ik dus ook nog eens naar moeten kijken.

Groet, Willem.
Vacuum slang even op de tank loshalen en door blazen, dan weet je gelijk of het daar aan ligt, deze slang komt bij jou achterbumper uit en daar gaat deze meestal verstopt raken door opspattend zand.

Wat doet de motor ? Houd deze in of slaat hij tijdens het rijden af ?
Als de motor tijdens het rijden plots afslaat kan het inderdaad zijn dat de tank vacuum trekt, als de motor inhoud en niet snel rijd, moet je het meer in de carburateur gaan zoeken, heb jij nog steeds die te kleine 1.1n carburateur op jou 1.2 motor zitten ?? dan zou ik toch maar eens die 1.2 carb op de motor zetten, dit geeft echt een wereld van verschil  Knipoog

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #126 Gepost op: 03 Februari 2018, 12:00:13 »

De dynamo, op de regelaar ( intern?) staat Hugo. Foto's kun je vinden door op mijn link achter Foto's te klikken en dan staan er bijna onderaan een paar foto's van de dynamo, die er nu opzit.
op de foto's is ook een externe regelaar te zien. is die wel losgekoppeld? 2 regelaars op 1 dynamo kan niet goed zijn namelijk...

Kadett B L "super" 1968 LPG
19Willem71
Hero Member

De Groene Dame

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #127 Gepost op: 03 Februari 2018, 18:59:00 »

@Martin,

dan zal ik de slang er tussen uit moeten breken  Knipoog, dit lijkt wel een leiding, zo hard.

Met de motor is het starten, rijden, na een tijdje begint de motor in te houden. Bij het afremmen en ontkoppelen slaat ze af. Start wel meteen, maar moet dan wel mijn gaspedaal bespelen. Vandaag na een ritje van ongeveer 3 km. thuis gekomen met behoorlijk stotteren de laatste 50 meter, de tankdop losgemaakt en inderdaad een behoorlijk vacuum. Morgen de slang maar eens verwijderen. Het onderste stuk is inderdaad vuil van modder.

Ik heb nog steeds dezelfde carburateur erop zitten. Maar waar zit het verschil dan? De huidige carburateur heeft van mij wel de sproeiers uit de andere carburateur gekregen.

@Jeroen,

Inderdaad zie jij nog een externeregelaar op de foto, maar deze heb ik niet aangesloten. Deze heb ik intussen al verwijderd. Wat geen functie heeft en krijgt wil ik van mijn wagen afhalen.

Groet, Willem.

apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #128 Gepost op: 03 Februari 2018, 19:38:46 »

Ik heb nog steeds dezelfde carburateur erop zitten. Maar waar zit het verschil dan? De huidige carburateur heeft van mij wel de sproeiers uit de andere carburateur gekregen.
De 1.1n carburateur lijkt op het eerste gezicht heel veel op de 1.2 carburateur, sommige sproeiers zijn groter en sommige zijn juist kleiner, buiten de sproeiers is het gatenpatroon in het gasklepgedeelte anders opgebouwd in de 1.2, dit kan je aan de buitenkant al zien omdat de 1.2 een extra afstelschroef heeft.
De 1.2 carburateur is inwendig ook iets anders, bv een extra kanaal voor een verreikings ventiel gewichtje.
Het wil dus niet zeggen dat als je de sproeiers uit de 1.2 in de 1.1n carburateur zet, je ineens een 1.2 carburateur hebt, dat is dus helaas niet zo  Knipoog

19Willem71
Hero Member

De Groene Dame

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #129 Gepost op: 03 Februari 2018, 21:33:32 »

Als ik het verhaal van Martin goed begrijp is de carburateur die ik hierbij afbeeld een 1.1 versie? Die zit dus niet in mijn Kadett-je.

Maar als de kadett net vers drinken heeft gehad, gaat het allemaal goed  Verbaasd. Meestal begint het op het moment dat de tank ongeveer half leeg is.

Bij het inbouwen heb ik vernieuwd:

- Verdeler.
- Verdeler kap.
- Bougie kabels.

Wat nog steeds moet gebeuren:

- Het lopend afstellen van de kleppen.
- Nieuw gaspedaal lager.
- Nieuw lager aan het schutbord.
- Reinigen van de ontlucht slang van mijn tank.

Groet, Willem.

apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #130 Gepost op: 04 Februari 2018, 07:22:50 »

Op de foto staat de 1.1n carburateur, ik dacht dat jij die nog in de kadett had zitten, dat is dus niet zo.
Wel vreemd dat als de tank vol zit je nergens last van hebt, je zou denken dat de volle tank veel eerder vacuum zou trekken ??

apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #131 Gepost op: 04 Februari 2018, 07:41:00 »

Met volle benzine tank loopt de auto goed, bij halve tank slecht, wat gebeurt er als je de tankdop er af haalt bij een half volle tank (en even gaat rijden met open tank) loopt de motor dan weer goed of blijft dit probleem ??

19Willem71
Hero Member

De Groene Dame

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #132 Gepost op: 04 Februari 2018, 16:59:54 »

Vandaag een ritje gemaakt van ongeveer 4 km. Nergens last van gehad. Als je op de foto link klikt en in myalbum naar beneden gaat, zie je een filmpje dat we vandaag gemaakt hebben.

Doordat er andere prioriteiten zijn nog niets aan mijn Kadett kunnen doen  Boos. Maar ja, eens komt het goed.

Groet, Willem.

apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #133 Gepost op: 08 Februari 2018, 13:27:10 »

Vandaag een ritje gemaakt van ongeveer 4 km. Nergens last van gehad. Als je op de foto link klikt en in myalbum naar beneden gaat, zie je een filmpje dat we vandaag gemaakt hebben.
Heb het filmpje net gezien, ligt het nou aan mij of trekt jou auto maar heel langzaam op, het lijkt net of de motor maar op half vermogen rijd ??

19Willem71
Hero Member

De Groene Dame

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #134 Gepost op: 08 Februari 2018, 16:14:26 »

Ja, ik ben niet zo'n hardrijder. Maar iets vlugger op snelheid mag best wel. Ik heb het idee dat mijn gaspedaallager aan vervanging toe is. En natuurlijk nog lopend afstellen.

Vandaag de mist lampen eens aangesloten. Vanavond eens kijken of dit meer zicht geeft.

Edit: dit was wel het geval. Ook had ik nog een richting aanwijzer die dienst weigerde. Lampje was nog heel. Dus dacht ik unit eruit halen en alles schoonmaken. Maar dat was niet het probleem  Verbaasd. Nadat ik bijna alles weer gemonteerd had, viel het me op dat de aansluiting van de plus wat los zat. De stekker wat bij buigen en klaar is Willem, niet dus. Tijdens het dichtbuigen breekt heel het AMP stekkertje in drieen  Boos. Na het monteren van een nieuw stekkertje is alles weer tip-top in orde.

Groet, Willem.

Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 15   Omhoog
  Print  

Ga naar: