Holland Kadett B Club Forum
18 April 2026, 23:08:09 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 25   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: mission impossible kadett-B 1969  (gelezen 376672 keer)
0 geregistreerde leden en 6 gasten bekijken dit topic.
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #135 Gepost op: 06 Juli 2011, 21:30:20 »

Tsja Fred......
Nog beter mijn best doen, dat gaat niet meer lukken.... of ik moet hem straks vacuum gaan verpakken  Knipoog
Het vervelende is dat ze bij het ontwerp van het kadettje nog niet zover waren dat ze de constructie ook echt corrosie bestendig hebben ontworpen......Dus vandaar het "hopelijk"

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #136 Gepost op: 07 Juli 2011, 07:26:32 »

Ok daar heb je een punt Fred.
En inderdaad een bodemplaat van 1.5mm duur ff voordat die doorrot...maar ik neem aan dat je die ook goed in de verf zet... Knipoog

Zo zijn er bij mijn kadettje ook een paar aanpassingen gemaakt om het beter te weren tegen corrosie.
Met name in de achter wielkuipen. Normaliter zit er aan de binnenzijde van de spatbordranden een soort van velsnaad. Deze hebben we helemaal weggehaald, dan kan er geen vuil tussen komen en het is een stuk makkelijker schoon te houden.
Kokerbalken zijn op diverse punten door geboord ivm het goed bereikbaar maken voor het tectileren.
En er is gebruik gemaakt van 3 lagen epoxy lak om de rest van de corrosserie goed te beschermen......

Voorlopig ben ik inderdaad niet bang meer voor roest......... maar ik blijf wel waakzaam....  Rollende ogen Rollende ogen Rollende ogen

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...

zomer72
Gast
« Antwoord #137 Gepost op: 07 Juli 2011, 08:38:41 »

het is maar goed dat je geen wegenbelasting meer hoeft te betalen, met al deze voorzieningen is de auto zeker een gewichtschaal omhoog gegaan    Knipoog   

mooie restauratie overigens......inspirerend.    en dank voor de tip wat betreft de ramenkit , mijn kadett is er inmiddels lekvrij door geworden.
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #138 Gepost op: 09 Juli 2011, 21:03:28 »

Ik vind de (hopelijk) goed staan, aangezien onze wagentjes toch vol met constructies zitten die het wagentje enorm goed in rotten maken. Houdt ons van de straat he...
Al denk ik dat verzinken gezien de kosten toch een wat onrealistisch ideaal is, Fred. Knipoog
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #139 Gepost op: 10 Juli 2011, 00:57:13 »

Verzinken is mogelijk... kost idd wel een paar centen extra, maar wat mij tegenstaat is dat het verzinken echt goed en professioneel uitgevoerd moet worden. Zink heeft als nadeel dat het na een paar jaar gaat ontgassen. Hierdoor kan de lak die er later overheen is gespoten weer loslaten. Omdat te voorkomen zal de wagen na het verzinken eerst nog chemisch voorbehandeld moeten worden alvorens er verf overheen kan.
Er zijn maar weinig bedrijven waar je dit echt goed kunt laten doen.

wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #140 Gepost op: 28 Juli 2011, 21:27:23 »

Zo.... het was ff wachten maar......
zojuist zijn de laatste onderdelen (motorkap en keienvanger) retour gekomen van de spuiter.....  Grijns Grijns Grijns
Deze jongen hoeft zich in ieder geval komend weekend niet te vervelen  Tong

Nieuwe banden zijn besteld... dus morgen gelijk maar een afspraak maken voor de APK...

wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #141 Gepost op: 01 Augustus 2011, 07:28:47 »

Juli 2011
We komen bijna bij de laatste loodjes.
hier wordt de laatste hand gelegd aan de vloerbedekking.
Met name het afstellen van de stoelen was nog even lastiger dan gedacht.
Aan een zijde viel de haak van de stoel niet meer om de beugel.
Door de dikte van de vloerbedekking in combinatie met het net even te laag vast lassen van de beugel, hadden we een hoop geknoei om de passagiersstoel mooi sluiten te maken.
De bestuurderstoel verschuift om nog onduidelijke reden te ver naar de deur toe, zodat deze zonder hulp ook niet lekker in de beugel klikt.
Dit heeft nog even wat aandacht nodig.

Binnen bekleding van de deuren zit ook weer op zijn plek.
En het plakplastic natuurlijk niet vergeten.

De laatste stukjes bling bling opgepoetst

Hier dan eindelijk de lang verwachte laatste onderdelen:

En zoals belooft zou ik nog wat extra detailfoto's maken hoe bij mij het front gemonteerd wordt.
Allereerst gewoon de standaard boutgaten onder de koplampen en nog 2 bouten onder bij het spatbord.
(let wel dit zijn niet de orginele bouten   Rollende ogen   ik heb alles vast gezet met RVS bouten voorzien van dopmoeren en nylon ringen)

Langs het gebogen plaatje zit het front nog vast met 3 M4 boutjes.

Op de plaats waar het front normaliter gepuntlast zit is de boel ook vast gezet met 2x een M4 boutje

En als dan de motorkap en de knipperlichtjes erop zitten krijg het kadettje weer een beetje smoel......

Dan de bijna laatste finishing touch....

PS de koplampringen komen nog.... De lampen moeten bij de APK nog even goed afgesteld worden.. dus die komen nog

Zo.. en inderdaad afgelopen weekend even de handen uit de mouw gestoken.

wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #142 Gepost op: 03 Augustus 2011, 17:30:22 »

Boos   Kadett is APK afgekeurd    Boos

Een van de fuseekogels heeft een heel klein beetje speling.
Dit terwijl ik toch alles voordat ik het monteerde heb nagekeken.
Maarja dat was op de werkbank en dan kun je niet zo heel veel kracht op de kogels zetten......

Een fuseekogeltje vervangen is een rot klusje maar nog wel te doen.
Vervelender is dat ik bij de rit naar het keuringstation toe, een nare diepe tik vanuit de motor hoor.
Met name op het moment dat de motor wat kracht moet leveren. Ik dacht eerst aan pingelen of een klepje maar, daar is het geluid eigelijk even iets te zwaar voor.
Ontsteking staat goed.... kleppen zal ik komend weekend nog ff nastellen, maar ik ben bijna bang dat het richting een krukaslager gaat...
In overleg met mijn vaste garagebedrijf werd mij ook min of meer af geraden om FRAM filters te plaatsen.
We gaan het nog proberen met een orgineel oliefilter en even terug naar normale 15W40 olie, in de hoop dat het wellicht veroorzaakt wordt door een te lage oliedruk.

Al met Al even een off-day dus.......

kadett-b20
Administrator
Hero Member

Kadett B AeroTop II - 1968

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #143 Gepost op: 03 Augustus 2011, 19:20:02 »

Terug naar normale 15W40? Wat gebruik je nu dan?

Ralph

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #144 Gepost op: 03 Augustus 2011, 19:36:17 »

Ik had er op aanraden van het revisiebedrijf 20W50 in zitten...  Die is iets dikker dan de 15W40

kadett-b20
Administrator
Hero Member

Kadett B AeroTop II - 1968

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #145 Gepost op: 03 Augustus 2011, 20:08:08 »

20W50 in de zomer zou geen problemen moeten geven, ik denk dat er dan toch iets anders aan de hand is  Ik weet het niet

Ralph

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #146 Gepost op: 04 Augustus 2011, 09:18:47 »

Tsja Ralph
daar vrees ik ook met grote vrezen voor.....
Maar dit is de enige optie die ik nog heb zonder dat ik de motor weer uit moet bouwen.

Vanmiddag gaan ik ander olie proberen......
En levert dat geen verbetering op............. dan gaat de auto voor dit jaar weer in schorsing en ga ik nieuwe moed verzamelen (en euries sparen) om over een paar weken de motor maar weer uit te bouwen, te demonteren en de oorzaak te achterhalen.  Huilen Huilen Huilen

wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #147 Gepost op: 04 Augustus 2011, 15:33:45 »

Zoals verwacht.......
HOOP = UITGESTELDE TERLEURSTELLING 

Motortje moet weer aan de beademing.
Met een aantal beroeps monteurs naar het euvel gekeken en het is hoogstwaarschijnlijk het achterste of misschien het middelste krukaslager.
Ondertussen is de bak met koppeling al verwijderd.

Maar de kadett gaat weer in schorsing en ik verwacht niet dat ie in 2011 nog uit de schuur komt...
Heel mischien dat we de voorjaarsmeeting van 2012 wel halen.

Maar voor nu even einde verhaal...

ton z
Gast
« Antwoord #148 Gepost op: 04 Augustus 2011, 17:04:36 »

zonde man je bent zo goed bezig en dat er dan zoiets gebeurd

gr ton
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #149 Gepost op: 05 Augustus 2011, 07:12:02 »

Achja... shit hapens (kan ik nu weer een beetje nuchter zeggen....#@&*#$)

Er zijn gisteren nog heel wat theorieen besproken wat nou de oorzaak kan zijn.
En de meest voor de hand liggende is dat bij het eerst opstarten van de motor wat problemen waren met de oliepomp.
Doordat alles zo goed gereinigd hadden we de eerste momenten wat moeite om de oliepomp op gang te krijgen.....deze zijn namelijk niet zelfaanzuigend en moeten in het begin even goed opweg geholpen worden om de olieflow op gang te krijgen.
Waarschijnlijk is de schade aan de krukaslagers toen al ontstaan.......

Ik ga de komende weken eerst de boel aan de kant gooien en rustig weer even wat nieuwe inspiratie op doen.
Dan gaat de motor er maar weer uit en op zoek naar nieuwe overmaats lagerschalen en een nieuwe oliepomp..... (Want deze oude vertrouw ik voor geen meter meer.......) EN  EEN OLIEDRUKOPNEMER....Ik heb ondertussen een adres waar ik die hoogstwaarschijnlijk nog kan krijgen...

Pagina's: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 25   Omhoog
  Print  

Ga naar: