April is nog net niet helemaal afgelopen maar meer gaat er even niet bijkomen qua fotomateriaal.
Dus....
Gelukkig hadden we de kadett begin april voor een groot deel in elkaar zitten.
Hierdoor hebben we op tijd (namelijk nog voor 10-april) de lekkende remcilinders en het waterballet met de kop ontdekt.
Op de voorjaarsmeeting van 10-april hebben we nog een nieuwe koppakking en 4 remcilinders gevonden

Dat scheelde een hele hoop zoekwerk en tijd.
We krijgen er ondertussen wel handigheid in.
Het was even 2 avonden doorwerken maar toen zat de motor weer in elkaar.
En met een beetje peut in de carb heeft ie zijn eerste teken van leven gegeven.
Binnen no time was de bezine vanuit de tank aangezogen en liep het motortje zelfstandig.
Helaas hadden we alleen geen oliedruk ...

Ook niet na wat extra gas geven en en stuk of 10x opnieuw starten (met tussenposes van circa 5min)
Wat blijkt.......
Ik heb de oliepomp ultrasoon gereinigd, vervolgens drooggeblazen en ingebouwd in de motor...
Ik had alleen NIET de pomp opnieuw in geolied.
Deze tandwielpompjes gebruiken de olie ook als afdichting en zijn dan zelf aanzuigend.
Maar als er geen olie in zit zal deze nooit uit zichzelf de olie uit het carter zuigen......

Ik was al bang dat we het hele blok er weer uit kon halen om bij de oliepomp te komen...
De volgende oplossing werkte gelukkig:
Oliefilter verwijderd en een beetje dunne olie (15W40 verdunt met een beetje benzine) met flinke druk via een slangetje in alle gaten van het oliefilterhouder gespoten.
Dat valt niet mee wat er zitten terugslagklepjes in. Na dit een keer of 5 herhaalt te hebben kwam er eindelijk na het starten ineens een hele straal olie uit de oliefilterhouder

Gauw motor uit en het oliefilter weer geplaatst en...... we hadden weer oliedruk......Pfffff
April 2011 deel 2zo staat de kadett er nu bijOndertussen zijn de achterlichten ook nog aangesloten

alle nieuwe remcilinders erop en dan nog even het splitpennetje erin wurmen

De uitlaat eronder geschroeft en dan snel de stoelen er even in gezet....

Want ja.... als de motor loopt en de remmen doen het weer....
Dan gaan we natuurlijk even fijn een stukje RIJDEN

ff zoeken naar de juiste versnelling....
de pook zit toch net ff anders door die scherpere buighoek...maar dat is gewoon even wennen